tiistai 2. helmikuuta 2016

BABYSHOWER

Ehkä noin kuukausi sitten isäni soitti ja kertoi, että on järjestämässä äidilleni synttäriyllätystä ja mun ja Tomin pitäis mennä Tampereelle sitä varten. Isäni halusi pitää yllätyksen myös multa ja mun siskolta, eikä kertonut meillekään, mitä yllätys sisältää. Noh, viikonloppu tuli ja lauantaina lähdimme aamupäivän junalla Tampereelle. Tomi oli suostutellut, että lähdetään vasta lauantaina, koska ei jaksaisi perjantaina lähteä reissaamaan heti töiden jälkeen. Äitini tuli meitä hakemaan junalta ja sanoi, että isäni on kaverillaan. Ajattelin tietysti, että se on yllätystä järjestelemässä. Kun päästiin kotiin, syötiin vähän ruokaa, kävin suihkussa ja laittauduin. Äitikin laittoi tukkaa ja valitsi siistit vaatteet, kyseli oikein, olisiko tämä paita hyvä. Myös Tomi varustautui farkkuihin ja neuleeseen, olimmehan menossa tänne synttäriyllätykseen. Kolmen maissa lähdimme hakemaan siskoani. Siinä pihassa äiti sitten soitti kuhnailevalle siskolleni, että ala tulla, mutta siskoni halusikin minut sisälle. Ajattelin, että hän haluaa näyttää tai antaa jotakin. Ja näinhän se oli, vähän vain eri mittakaavassa mitä olin kuvitellut...

IMG_20160130_145330 IMG_20160130_183109

Ovesta päästyäni, korviini kajahti "YLLÄTYYYS" ja näin rivin ystäviäni hymyt huulilla. Menin ihan lukkoon, enkä tajunnut mistään mitään muutamaan minuuttiin. Aloin vaan vollottamaan ja hoin valehtelematta 20 kertaa "ai kamala ai kamala ai kamala" ja ensimmäinen kysymys, jonka sain suustani oli, että "mitä Tomi tekee nyt?" Mulla meni varmaan 5 minuuttia edes tajuta, ketä kaikkia siellä oli paikalla. En oo kyllä ikinä ollu noin häkeltynyt! Paikalla oli noin kymmenen ihmistä: kavereita, serkkuja, sisko ja kummitätini. Ihanaa, kun niin moni oli päässyt paikalle, vaikka kaikki tulivat vähän eri puolilta Suomea. Pikkumiehen tulevat kummit, eli siskoni ja kaksi serkkuamme, olivat pääjärjestäjinä ja voi miten ihanat juhlat he olivat saaneet aikaan. Kaikki oli laitettu viimeisen päälle, teemaväreinä sininen ja vihreä, taustalla soi Spotify -lista omia suosikkibiisejäni vuosien varrelta, ruuaksi oli toivomiani tortilloja (olin toivonut niitä vanhemmiltani ruuaksi), olohuone oli koristeltu viireillä sekä foliopalloilla ja siskoni oli jopa nyppinyt irtokarkkihyllyllä kaikista karkeista vain vihreitä ja sinisiä karkkeja. Järjestettynä oli myös pientä ohjelmaa. Minun täytyi esim. pukea nukkevauva alle kahdessa minuutissa ulkovaatteisiin, vieraat saivat arvailla pojan syntymäpäivää, -painoa ja -pituutta, sekä antaa kolmen nimen nimiarvauksen ja mulle esitettiin tiukkoja kysymyksiä äitiydestä. Avasin myös lahjat ja kaikki saivat vähän kertoa, jos oli joku juttu, miksi olivat valinneet juuri sen lahjan. Ja voi että mitä kaikkea ihanaa saatiinkaan, kiitos kaikille niistä!

IMG_20160130_153202 IMG_20160130_153252

Eniten mua hämmentää se, miten en missään vaiheessa oo osannut arvata, että jotain on tekeillä. Oon ollut ihan täysin pimennossa, vaikka tästä on tiennyt kaikki muut ja juhlia on järjestelty jo lokakuusta asti. Mua on sumutettu ihan mennen tullen ja kaikki on ollu niin täysillä juonessa mukana, senkin lurkit! Hölmönä oon kyselly isiltä, että millaset vaatteet tulee ottaa mukaan ja monenko junalla tarvii tulla, vaikka se ei oo ollu yhtään perillä aikatauluista tai pukukoodeista. Ja Tomi ja äiti laittoi siistit vaatteet päälleen ihan vaan kilometrin automatkan takia, jotta kaikki menis ihan täydestä. Viime viikolla näin myös mun tätiä, kenelle sitten kerroin, että joo hei, ollaan menossa Tampereelle äitin yllätyssynttäreille. On siinä ollu tädillä pokassa pitelemistä, hän kun on vielä järkyttävän huono valehtemaan. Hyvin selvisit Riitta! Kyllä sitä nyt jälkeenpäin on pari juttua tajunnut, miks joku on sanonut jotain tai köyttäytyny oudosti tms, mutta en oo niitä kyllä yhtään osannu yhdistää tämmöseen suunnitteilla olleeseen megayllätykseen. Kiitos vielä kaikille, ketkä olivat  mukana juonessa! Ja erityiseskiitos tuleville kummeille järjestelyistä, olette kummin paikkanne ansainneet :D Oli ihana yllätys ja ihan huippupäivä, kiitos miljoonasti, en kyllä unohda tätä ikinä! Ihan herkistyn kun mietin, miten ihania tyyppejä mulla on elämässä, kiitos kun olette <3

IMG-20160130-WA0020

1 kommentti: